Verbinding: de sleutel tot een enthousiast en effectief team

Verbindende communicatie voor leidinggevenden in de zorg
Als leidinggevende sta je voor de uitdaging om je team te coachen en te ondersteunen. Hoe kan je ervoor zorgen dat je medewerkers in hun kracht staan en het beste van zichzelf geven? Dat zij met enthousiasme komen werken en ook zorg blijven dragen voor zichzelf? Hoe voorkom je dat roddelen je team ziek maakt? En wat drijft jou? Hoe hou je rekening met de behoeften van je team zonder je eigen behoeften uit het oog te verliezen? In deze training brengen we Verbindende Communicatie tot op jouw werkvloer. Wat komt aan bod? - de bouwstenen van Verbindende Communicatie - empathisch luisteren en openhartig spreken - feedback geven vanuit verbinding - slecht nieuws brengen met zorg - constructief en ondersteunend spreken in moeilijke situaties - conflicten tussen medewerkers bespreekbaar maken Verbindende Communicatie draagt bij tot een samenwerking en werksfeer op basis van respect, erkenning en nieuwsgierigheid. Conflicten, wrevels en spanningen worden voorkomen of op een constructieve manier 'opgelost'. Doel van de training - het creëren van verbinding - het bevorderen van een effectieve samenwerking - het voorkomen en oplossen van conflicten - het vergroten van werkplezier Werkwijze Theorie wordt interactief en ervaringsgericht opgebouwd op basis van voorbeelden van de lesgever en deelnemers. Allerlei werkvormen en oefeningen zullen ons helpen om de theorie in de praktijk om te zetten. Dit gebeurt op een dynamische en energieke manier met humor als belangrijke hulpbron.

Minimaliseren
Let op!
Instellingen zijn gevonden, maar niet volledig, contacteer een site beheerder om deze te vervolledigen.
Praktische info
{{voorwaarde.DisplayMember}}