Verbindende communicatie voor medewerkers in de zorg

Werken in de zorg is niet altijd evident. We zetten ons in voor cliënten of patiënten die zich in een moeilijke situatie bevinden.
En vaak werken we hiervoor nauw samen met collega’s. Soms raken we in conflict met de hulpvrager of diens familie, soms zelfs met collega’s. Of we blijven zelf zitten met een hoop ‘ambetante’ gevoelens die we niet goed weten te plaatsen. Dit alles drijft ons om stil te staan bij onze communicatie met anderen én met onszelf. Want verbindende communicatie is dé hoeksteen van kwaliteitsvolle (zorg)relaties. Toch slagen we er niet altijd in om te communiceren zoals we zouden willen. Wat maakt het soms zo moeilijk om verbindend te communiceren? Wat zou ons kunnen helpen om toch kwaliteitsvollere relaties met anderen én met onszelf op te bouwen? In deze vorming bekijken we deze vragen aan de hand van het door Marshall Rosenberg ontwikkelde model van Geweldloze of Verbindende communicatie (VC).

Minimaliseren
Let op!
Instellingen zijn gevonden, maar niet volledig, contacteer een site beheerder om deze te vervolledigen.
Praktische info
{{voorwaarde.DisplayMember}}